כל מה שחייבים לדעת לפני שרוכשים דירה חדשה

ייעוץ משכנתא נכון!חסכון רב בכסף!

רוצה לקנות דירה חדשה מקבלן אבל אין לך מושג מאיפה מתחילים? מה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? מה תפקידו של עורך הדין שנכנס לתמונה?

כל עסקאות הנדל"ן הן מסובכות וכולן טומנות בחובן סיכונים. אם לרגע מישהו חשב שקניית דירה מקבלן היא פשוטה וקלה יותר מקניית דירה יד שנייה כדאי שיחשוב שנית. עסקאות נדל"ן הן העסקאות הגדולות ביותר שאנשים מבצעים, הן משפיעות על כל פן בחיים וטעות בהן עלולה להיות הרת גורל מבחינות רבות. ניתן לראות שרבים פונים לביצוע העסקאות האלו באופן פזיז ואחר כך משלמים ביוקר על טעויות שבוצעו לאורך הדרך. אז עד כמה חשוב ליווי של עורך דין בעת רכישת דירה ומהן הפעולות בהן הוא נוקט כדי להבטיח רכישה מוצלחת? כדאי להמשיך לקרוא.

חיפוש הדירה ושכירת שירותי עורך דין

בשלב חיפוש הדירה אין צורך לערב עורך דין, אך מרגע שבו נמצאה דירת החלומות ויש רצון להתקדם ולבחון את האפשרות לרכוש אותה, כדאי להכניס עורך דין לתמונה. עם עורך דין רכישת דירה חדשה תהיה הבטוחה ביותר מבחינה כלכלית אך גם מבחינות רבות אחרות. כולנו זוכרים את נפילתם של אנשי הנדל"ן שכולם חיזרו אחריהם, ועם נפילתם הם לקחו איתם לתהום אנשים רבים וטובים ששמו בהם את מבטחם. אין להסתפק בעורך דין מטעם היזם או הקבלן – יש לשכור עורך דין שייצג אך ורק את האינטרסים האישיים של הרוכשים.

עבודתו של עורך הדין בעת רכישת דירה מקבלן

אחד השלבים הראשונים מול הקבלן יהיה חתימה על בקשת רכישה. אמנם זו נראית כמו בקשה תמימה אך היא מהווה חוזה לכל דבר ולכן יש לקרוא אותו היטב ולהבין גם את המשמעות המשפטית שעומדת מאחוריו. בשלב זה יעבור עורך הדין על החוזה ועל פרטיו, כולל מועדי התשלום, פרטי הדירה וכל הפרטים הנלווים ממנה. לעיתים עורך הדין יבקש לערוך בחוזה שינויים מסוימים, ולעיתים לא מגיעים להסכמות מול הקבלן ומחזירים לו את הבקשה ריקה. לאחר החתימה יש לבצע בדיקות משפטיות שונות כגון זכאותו של הקבלן לבניית המבנה על הקרקע, בדיקת היתרי הבנייה, בדיקת נסח הטאבו ושעבודים על הנכס.

כיצד עורך דין יבטיח שהכסף שלך לא ילך לאיבוד?

אין ספק שהחשש העיקרי של כל רוכש דירה מקבלן קשורה בדרך לא דרך לסיפורים הגדולים שהיו בתקשורת על אילי נדל"ן שיום אחד קרסו ונעלמו עם הכסף. אחת המטרות של עורך הדין היא להיכנס לעובי הקורה, לבחון לעומק את החברה המבצעת, את חוסנה הכלכלי ואת עמידתה בזמני הפרויקטים שלה. יש לו דרכים שונות לבחון את הנושא, בין אם בבחינת פרויקטים קודמים ובין אם בחינה מעמיקה בניירת מול הקבלן.

עורך הדין אחראי לשים לב שהתשלומים מתבצעים על פי הכללים הנהוגים, שנרשמת הערת אזהרה של שם הדיירים כדי למנוע מכירה כפולה, הוא ידאג לנסח הסכם הפרת להסכם ולבחון את תשלומי המיסים וההיטלים השונים על הדירה.

ייעוץ משכנתאות - הכל במקום אחד

ייעוץ משכנתאות - הכל במקום אחד

אנו רואים בהלוואות משכנתא הזדמנות פיננסית נהדרת ומרגשת עבור הלווים ובני משפחותיהם, ומבטיחים שעם ניטור ובקרה נאותים נוכל למקסם את הפוטנציאל שלה, ובכך לחסוך כסף רב למה שחשוב באמת – העתיד. לשם כך, החלטנו להעניק תמיכה צמודה ללקוחותינו לאורך כל תקופת החזר ההלוואה ולהחזיק בכלכלן בכיר אשר ידאג למעקב שוטף אחר התנאים המתוארים בה על בסיס שער החליפין הנוכחי ותנודות השוק הרלוונטיות. אנו מתחייבים למקסם את רווחי המסחר ולשיפור נוסף של מצבו הפיננסי של הלווה בטווח הקרוב והארוך.

אהבתם? שתפו את המאמר!

תוכן עניינים