כיצד קונים דירה יד שנייה בלי לטעות?

ייעוץ משכנתא נכון!חסכון רב בכסף!

רוצה לרכוש דירה מיד שנייה אבל יש לך חשש שיעבדו עליך? מה הכי חשוב לבדוק בדירה יד שנייה? כיצד ממזערים עד כמה שניתן נזקים ברכישה מיד שנייה?

לא מעט אנשים רוכשים דירה מיד שנייה בחייהם, חלקם מבצעים עסקאות מוצלחות וחלקם נופלים, ממש כמו שאפשר ליפול בקניית דירה מקבלן. מדובר על העסקה הכלכלית הכי גדולה שבן אדם יכול לקחת על עצמו, ויש לה השפעה רבה על מצבו הכלכלי לאורך שנים ועל כל המשפחה ועתידה. אז איך לא טועים? אילו פעולות כדאי לעשות כדי להבטיח רכישה איכותית? הכנו עבורך מדריך מקוצר עם כל מה שצריך לדעת.

מה בודקים כשרוכשים דירה מיד שנייה?

יש לא מעט דירות יד שנייה בשוק למכירה, את חלקן אנשים רוכשים לשם השקעה אך לרוב אלה יהיו דירות בהן אנשים יעברו לגור בעצמם. בשל כך, יש לנקוט משנה זהירות ולבחון לעומק את העסקה בטרם חותמים עליה, מה בדיוק צריך לבדוק? קודם כל את נסח הטאבו. יש לוודא כי זהות המוכר הוא בעל הזכויות בדירה, יש לבחון האם יש שעבודים או עיקולים על הנכס, את ההיסטוריה של הדירה טרם הגיעה למוכרים הנוכחיים ואיזה רישום יש עליה במנהל מקרקעי ישראל. יש לבחון הערות אזהרה על הדירה כיוון שאלה יכולות לעיתים למנוע את מכירתה או להציב תנאים מסוימים בעת המכירה. עם עורך דין קניית דירה יד שנייה תהיה פשוטה בהרבה ותאפשר כיסוי של כל נושאי הבדיקה לעומק על ידי בעל מקצוע מנוסה בתחום.

לבדוק את הדירה גם פיזית

לא די בבדיקות המשפטיות ובבדיקת הניירת בעת רכישת דירה, יש לבחון אותה גם פיזית. יש לבחון את תוספות הבנייה והאישורים לכך אם ישנם, יש לבדוק את תשריט הדירה, את ייעוד המקרקעין וכמובן את התוכניות העתידיות לשטח על פי התב"ע. בנוסף, יש לבחון את המבנים הציבוריים בסביבת הדירה והאם הם משרתים את צרכי הבית. לדוגמה, כדאי לבדוק האם יש מכולת בסביבת הדירה או סופר קטן לכל היותר, דואר, חנויות, מקום לאכול, ספרייה, בריכה או חדר כושר וכדומה.

בדיקת המחיר, משא ומתן ובחינת הרעש בדירה

עוד כמה נושאים אותם יש לבחון לעומק בטרם רכישת הדירה מיד שנייה היא השכנים. יש לשכנים השפעה גדולה על החיים בדירה, וכשהם מרעישים, עורכים מסיבות או מעשנים בחדר המדרגות, הדבר יכול להפוך להפרעה גדולה בחיי השגרה. כדאי לבחון את המקום בשעות שונות של היום, להיכנס ולשאול שכנים ומכרים האם המקום שקט, האם יש בו חניה והאם יש משהו שכדאי לדעת לפני שעוברים למקום. מבחינת המחיר כדאי לוודא שהוא עומד בסטנדרט המחירים של השוק וכדאי גם לנהל עליו משא ומתן באמצעות עורך הדין. כמו כן, יש לבחון לעומק היטלים ומיסים על רכישת הדירה במידה ויש כאלו ולקחת אותם בחשבון בחישוב הסופי.

ייעוץ משכנתאות - הכל במקום אחד

ייעוץ משכנתאות - הכל במקום אחד

אנו רואים בהלוואות משכנתא הזדמנות פיננסית נהדרת ומרגשת עבור הלווים ובני משפחותיהם, ומבטיחים שעם ניטור ובקרה נאותים נוכל למקסם את הפוטנציאל שלה, ובכך לחסוך כסף רב למה שחשוב באמת – העתיד. לשם כך, החלטנו להעניק תמיכה צמודה ללקוחותינו לאורך כל תקופת החזר ההלוואה ולהחזיק בכלכלן בכיר אשר ידאג למעקב שוטף אחר התנאים המתוארים בה על בסיס שער החליפין הנוכחי ותנודות השוק הרלוונטיות. אנו מתחייבים למקסם את רווחי המסחר ולשיפור נוסף של מצבו הפיננסי של הלווה בטווח הקרוב והארוך.

אהבתם? שתפו את המאמר!

תוכן עניינים