איך למחזר משכנתא בצורה יעילה?

ייעוץ משכנתא נכון!חסכון רב בכסף!

רוב הישראלים לוקחים משכנתא כדי להגשים חלום ולרכוש דירת מגורים, את ההלוואה יש להחזיר בזמן, אך בתקופת המשכנתא יש לא מעט דברים העשויים להשתנות בחיי הלווים, בתנאי השוק, בגובה ההכנסות וההוצאות החודשיות ועוד. לכן, חשוב לדעת כי כל אדם שלקח משכנתא רשאי למחזר את ההלוואה לדיור, ואין מגבלה על מספר הפעמים בהן הלווים יכולים למחזר את הלוואת המשכנתא.

באופן כללי, נהוג למחזר את המשכנתא הקיימת כאשר מתקשים לעמוד בנטל תשלומי ההחזר החודשיים, כאשר הריבית במשק יורדת בצורה משמעותית ותנאי השוק השתנו, כאשר ההחזר החודשי מתייקר בעקבות עליית הריבית ומדד המחירים לצרכן, וכאשר מקבלים סכום כסף משמעותי, לדוגמה ירושה, זכייה בפרס או קרן השתלמות שהשתחררה, וכך ניתן לפרוע את המשכנתא הנוכחית במלואה או בחלקה ולקחת הלוואה בתנאים נוחים וטובים יותר.

תהליך מחזור משכנתא מאפשר ללווים לפרוע ולהחליף את המשכנתא הנוכחית בהלוואה חדשה המותאמת לתנאי השוק וליכולת ההחזר של הלווה. תהליך זה מאפשר לחסוך הרבה מאוד כסף על תשלומי המשכנתא הקיימת, בדרך כלל עשרות אלפי שקלים, וגם ניתן להקטין סיכונים ולהתאים את ההחזר החודשי ליכולת הפיננסית העדכנית.

 

איך לקבל הצעות משתלמות?

כדי למחזר את המשכנתא הקיימת חשוב לפנות למספר בנקים ולהשוות הצעות מגופים שונים. לא חייבים למחזר את המשכנתא באמצעות הבנק ממנו לוקחים את ההלוואה לדיור, לכן חשוב לקבל הצעות מכמה שיותר בנקים ומגופים פיננסיים אחרים הפועלים בשוק המשכנתאות. כדי לקבל הצעה משתלמת למחזור משכנתא מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:

 

פניה לכמה בנקים

הדרך היעילה והנכונה ביותר למחזור המשכנתא הקיימת הינה לפנות למספר בנקים ולבקש הצעות למחזור ההלוואה הקיימת. חשוב לזכור כי מחזור משכנתא מורכב משני תהליכים שונים – פירעון ההלוואה הקיימת ולקיחת משכנתא חדשה, כמובן בתנאים מועדפים.

 

השוואות ובדיקה של כלל ההצעות בין הבנקים

לאחר שעורכים מעין מכרז בין הבנקים ניתן להשוות את ההצעות ולבדוק היטב כל הצעה והצעה. חשוב לבקש מהבנק ממנו המשכנתא נלקחה דוח פירוט של יתרת התשלומים שנותר לשלם עד סילוק מלא של ההלוואה לדיור. הדוח מאפשר לבדוק את כדאיות מחזור המשכנתא.

 

שימוש בכלים מקוונים –

באתרי האינטרנט השונים ניתן למצוא מחשבונים וכלים מקוונים נוספים לצורך בדיקת כדאיות מחזור המשכנתא. יחד עם זאת אין להסתמך רק על כלי הבדיקה המקוונים וחשוב לפנות ליועצי המשכנתא כדי לבחון את כדאיות התהליך ולבדוק את כדאיות מחזור ההלוואה באופן מעמיק ויסודי.

איך להפחית את העלויות הנלוות?

 

לקרוא ולהעמיק את הידע –

בתהליך מחזור ההלוואה לדיור יש להתייחס לאותיות הקטנות בחוזה המשכנתא, בדגש על עמלות הפירעון המוקדם. יש מסלולי משכנתא שבהם עמלת הפירעון המוקדם נמוכה ויש מסלולים שבהם העמלה גבוהה (עמלת היוון), ובנוסף יש עמלות שניתן להימנע מהן אם פורעים את המשכנתא הקיימת בדרך יעילה.

 

להתייעץ עם יועץ משכנתאות פרטי –

אין להקל ראש בתהליך מחזור המשכנתא וחשוב לפנות לחברת ייעוץ משכנתאות. בתהליך מחזור המשכנתא יש גורמים רבים שחייבים להתייחס אליהם, ובעזרת יועץ פרטי ניתן לקבל החלטה חכמה ונכונה לגבי כדאיות מחזור המשכנתא ולבניית תמהיל הלוואה למשכנתא החדשה שלוקחים במקום ההלוואה הקיימת. למידע נוסף כדאי לקרוא את הכתבה חשיבות של ייעוץ משכנתאות בתהליך מחזור משכנתא

 

איך לבצע את התהליך בצורה יעילה?

במצבים מסוימים משתלם למחזר את המשכנתא הקיימת ולקחת משכנתא חדשה במקומה. תהליך מחזור משכנתא הוא תהליך מורכב הדורש ידע והבנה, והמטרה העיקרית היא לחסוך בתשלומי ההחזר ולהתאים את ההלוואה לתנאי השוק הנוכחים וליכולת ההחזר העדכנית. הדרך הנכונה, הבטוחה והיעילה ביותר למחזר את המשכנתא היא בעזרת יועץ משכנתאות מנוסה ומקצועי, לכן כדאי לבחור היטב את היועץ ואין להסתמך רק על ההמלצות של יועצי המשכנתא בבנקים.

ייעוץ משכנתאות - הכל במקום אחד

ייעוץ משכנתאות - הכל במקום אחד

אנו רואים בהלוואות משכנתא הזדמנות פיננסית נהדרת ומרגשת עבור הלווים ובני משפחותיהם, ומבטיחים שעם ניטור ובקרה נאותים נוכל למקסם את הפוטנציאל שלה, ובכך לחסוך כסף רב למה שחשוב באמת – העתיד. לשם כך, החלטנו להעניק תמיכה צמודה ללקוחותינו לאורך כל תקופת החזר ההלוואה ולהחזיק בכלכלן בכיר אשר ידאג למעקב שוטף אחר התנאים המתוארים בה על בסיס שער החליפין הנוכחי ותנודות השוק הרלוונטיות. אנו מתחייבים למקסם את רווחי המסחר ולשיפור נוסף של מצבו הפיננסי של הלווה בטווח הקרוב והארוך.

אהבתם? שתפו את המאמר!

תוכן עניינים